09123688189
  • 2

پیشانی ساختمان

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/8/10 11:17:30

پیشانی ساختمان

اجرای پیشانی ساختمان برای محافظت از نمای ساختمان می باشد که از آن در برابر عامل های جوی مانند باران و آفتاب حفاظت می کند اجرا می شود و به ساختمان زیبایی خاصی می دهد.

پیشانی ساختمان یک حفاظ نواری است که در قسمت بالایی ساختمان قرار می گیرد و پوشش کاران در سقف های شیب دار از آن استفاده می کنند. می توان پیشانی ساختمان را به پیشانی انسان تشبیه کرد چرا که پیشانی انسان همان نقشی را برای بدن دارد که پیشانی ساختمان هم آن ویژگی را دارا است.

پیشانی ساختمان

به جای پیشانی ساختمان نیز می توان کلمه کنسول ساختمان را هم به کار برد و این اصطلاح  را بیشتر مهندسان تحصیل کرده درکار های اجرایی به کار می برند. که هم زمانی اجرا آن، با نصب سازه های فلزی، انجام می گیرد. بعد از اتمام این کارها آن گاه می توان پیشانی ساختمان را اجرا و نصب نمود.  و چنان چه در انجام این کار تعویق بیفتد و یا این کار به طول بینجامد به ناچار هزینه بسیاری را برای پیمانکاران به همراه خواهد داشت پس هر گونه سهل انگاری در اجرای آن اجبار به صرف هزینه است.

شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید پیشانی ساختمان یا سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

 

زیبایی نمای ساختمان

اصول طراحی نمای ساختمان؛ نمای ساختمان نه تنها از جنبه‌ی زیبایی و بصری بسیار مهم است؛ که حاکی از شخصیت و حس و حال سازنده و مالک آن ساختمان نیز هست. از طرفی نزدیک به 20% از بهای یک ساختمان در گرو جذابیت یا عدم جذابیت نمای آن است. به طول کلی قسمت خارجی ساختمان، نمای ساختمان نامیده‌شود؛ و از نظر طراحی اجزای مختلف ساختمان مهمترین جنبه‌ آن محسوب می‌شود. کلمه‌ی Façade به معنی نمای ساختمان، از کلمه فرانسوی facad الهام گرفته‌شده‌است که به معنی “پیشانی” یا “صورت” است.
نمای ساختمان به کل ساختمان هویت می‌بخشد و همینطور دربهره ‌وری انرژی تاثیر زیادی می‌گذارد.

اصول طراحی نمای ساختمان به شیوه‌ی انسان‌محور چیز جدیدی نیست و احتمالاً در تعداد زیادی از ساختمانهای قدیمی دیده اید. اما آنچه امروزه آنها را بیش از هر زمان دیگری برجسته می‌کند، دانش روانشناسی انسان است. طراحی نماهای خوب یکی از قسمتهای اصلی این فرآیند است که می تواند در جذب مشتری و نیز شور و شوق و سرزندگی اهالی تاثیر گذار باشد و اندکی از اضطراب های افراد بکاهد و به آن ها احساس بهتری دهد.

بعد از اتمام نصب نمای ساختمان اجرای سازه ی پیشانی انجام خواهد شد، بهتر است که در زمان اتمام نما، پیشانی نیز نصب شود چرا که نصب آن نیاز به داربست دارد و اگر نصب به زمان دیگری موکول شود هزینه ی اضافی باید برای نصب مجدد داربست توسط کارفرما پرداخت شود. برای این که پیشانی ساختمان نصب گردد بایستی از داربست استفاده نمود . و اجرای پیشانی ساختمان الزاما باید پس از ساخت آن ساختمان یا ویلای مورد نظر انجام شود چون این کار به زیبایی ساختمان مورد نظر و یا ویلا کمک شایانی می نماید و آن ها را دلنشین تر نشان می دهد و جلوه ویژه ای به ساختمان خواهد داد.

پیشانی ساختمان

این را هم باید بدانیم که پیشانی ساختمان علاوه بر زیبایی ساختمان، می تواند از خسارات های ناشی از برف و باران در حد معقولی نیز جلوگیری نماید. پس باید انتظار استهلاک پیشانی ساختمان را هم در برابر باران و رطوبت را داشته باشیم زیرا که باران و رطوبت به تدریج باعث می شوند که نمای ساختمان را از بین برده و از حالت استحکامی اولیه خود دور سازد و این را هم می توان گفت که نور مداوم خورشید نیز باعث کم رنگ شدن نمای ساختمان شود و رنگ آن را به طور کامل تغییر دهد و آن را از حالت زیبایی قبل خارج گرداند .

 

اما در سقف های شیب دار پیشانی چه نقشی دارد؟

در سقف های شیبدار نقش پیشانی اتصال قسمت بالایی به قسمت زیرین سقف است، در واقع جایی که سقف شیبدار به پایین ترین نقطه خود می رسد و به قسمت زیر سقف متصل می شود. اگر مصالح مورد استفاده برای اجرای پیشانی ورق های فلزی باشند، می توان خم اصلی ورق را به سمت بیرون در نظر گرفت که اصطلاحا به آن سینه کفتری گفته می شود و این طرح با سلیقه و درخواست مشتریان انجام می گیرد . نوع ساختمان نیز در انتخاب کردن پیشانی ساختمان اثر گذار است و بسیار مهم می باشد و باید دقت کافی را در این باره ارائه نمود .

پیشانی ساختمان

 

دلایل اجرا و نصب پیشانی چیست؟

یکی دیگر از دلایل اجرا و نصب پیشانی بعد از اتمام نمای ساختمان این است که نمای ساختمان باید تمام شده و به لبه ی بالای ساختمان برسد و بعد پیشانی نصب شود چون با یکپارچگی که ایجاد می کند زیبایی ساختمان را دو چندان خواهد کرد.

پیشانی ساختمان به منظور جلوگیری از آسیب به نمای ساختمان و همچنین تخریب آن، جلوگیری از ریزش برف و باران بر روی نما و درب و پنجره ها اجرا می شود چون رطوبت به مرور زمان باعث فرسایش نمای ساختمان و پنجره ها می شود و تابش نور خورشید هم می تواند رنگ آن ها را از بین ببرد.

 

شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید پیشانی ساختمان یا سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

 

مصالح مورد استفاده برای پیشانی

در گذشته پیشانی ساختمان را با استفاده از سفال یا آردواز اجرا می کردند اما سفال هم سنگین است و گاهی اوقات هم سفال ها در کنار یکدیگر کاملا چفت نمی شوند به همین دلیل این متریال جهت استفاده برای پیشانی مجاز نمیباشد.و آردواز سیمانی به دلیل بسته شدن کارخانه به دلیل آزبست داشتن آردواز که سرطان زا محسوب میشد و شکنندگی آردواز مجاز به استفاده نمیباشد.

پیشانی ساختمان

ورق های طرح سفال

ورق طرح سفال هم سبک هستند و هم مقاومت خوبی دارند همچنین رنگ کوره ای آن ها مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف جوی و محیطی و تابش نور آفتاب دارد.

پیشانی ساختمان

 
پرچین

ورق طرح سفال پرچین به دلیل نصب آجری و طرح ریزی که دارد نمای زیباتری در قسمت پیشانی ساختمان ایجاد خواهد کرد. پیشانی ساختمان در ابعاد با عرض زیاد و ارتفاع کم اجرا می شود بنابراین استفاده از محصولات دارای چینش آجری مناسب تر است.این بافت آجری پس از نصب سقف نمایی یکپارچه ایجاد خواهد کرد و خطوط بین مصالح مشخص نخواهد شد. پرچین همچنین متریال آردواز و سفال طبیعی میباشد. این محصول با رنگ پودری الکترواستاتیک در دستگاه کاملا اتوماتیک تولید میگردد. پیشانی ساختمان در ابعاد با عرض زیاد و ارتفاع کم اجرا می شود بنابراین استفاده از محصولات دارای چینش آجری مناسب تر است. این بافت آجری پس از نصب سقف نمایی یکپارچه ایجاد خواهد کرد و خطوط بین مصالح مشخص نخواهد شد. پرچین 7 برابر سبک تر از متریال آردواز و سفال طبیعی میباشد

 

بام تایل

 متریال بام تایل که قالب جدیدی از ورق گالوالیوم و آلوزینک تولید میکند که همانند ورقهای سنگریزه ای میباشد نیز از متریالهای عالی و زیبا میباشد که با نام رایکا بام تولید و عرضه میگردد. این محصول با رنگ پودری الکترواستاتیک و پلی اورتان با دستگاه کاملا اتوماتیک تولید میگردد. بنابراین با داشتن مقاومت بالا و وزن سبک میتواند به راحتی برای پیشانی ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

پیشانی ساختمان

 

طرح سفال ژنوا

تنوع رنگی بسیار زیاد، از ورق گالوانیزه دو طرف رنگ تولید میشود و از ویژگی های آن مقاومت در برابر رطوبت می‌توان اشاره کرد .ضخامت کم و رنگ کوره ای.

شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید پیشانی ساختمان یا سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

پیشانی ساختمان

 

طرح سفال پالرمو

از ورق گالوانیزه، دو طرف رنگی تولید می شود. از ویژگی های بارز آن مقاومت در برابر رطوبت است و نام آن هم الهام گرفته شده از شهر پالرموی ایتالیاست که بارش زیادی دارد و سقف تمام ساختمان هایش شیروانی است.

 

دکرا یا پوشش تایل سنگریزه ای

دکرا از فرمدهی تحت فشار ورق های آلوزینک تولید می شود و تولید کشور نیوزلند است. سنگریزه ها لایه ی سطحی دکرا را تشکیل می دهند و از جمله ویژگی های آن ها می توان سنگریزه های طبیعی، داشتن ظاهری طبیعی و تنوع رنگ بالا و ثبات رنگ را نام برد. از این پوشش به عنوان متریال پیشانی ساختمان هم استفاده می شود و مزایای فوق العاده ای از جمله سازگاری با محیط زیست، نصب سریع و آسان، ثبات سنگریزه ها، ضد خش و نم، ضد حریق و … دارد.

 

شینگل

شینگل یکی از پر کاربرد ترین محصولات پوشش سقف است و آب بندی کاملی به سقف میدهد به دلیل متریالی که دارد و به دلیل داشتن سایه های تو در تو به سطح عمق رنگی می دهد و جذابیت نمای ساختمان را دو برابر می کند. بسیاری از مهندسان و طراحان از این متریال برای پوشش نمای ساختمان استفاده می کنند. از شینگل می توان برای طراحی و اجرای پیشانی ساختمان هم استفاده کرد.

پیشانی ساختمان

 

کار پیشانی در سقف های شیب دار چیست ؟

وظیفه پیشانی درسقف های شیب دار این است که، قسمت های بالایی را به قسمت های پایینی متصل  می

 

مصالحی که امروزه برای ساخت و اجرای پیشانی از آن ها استفاده می شود عبارتند از :

متریال بام تایل که قالب جدیدی از ورق گالوالیوم و آلوزینک تولید میکند که همانند ورقهای سنگریزه ای میباشد نیز از متریالهای عالی و زیبا میباشد این محصول با رنگ پودری الکترواستاتیک در دستگاه کاملا اتوماتیک تولید میگردد. بنابراین با داشتن مقاومت بالا و وزن سبک میتواند به راحتی برای پیشانی ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد .

 

 

نما فرم

نما فرم نوعی از انواع مدل پیشانی است.

نما فرم محصولی از شرکت سایه سازان آوید است که برای زیبا تر کردن آلاچیق و دور تا دور سقف شیروانی کاربرد دارد.

پیشانی ساختمان

شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید پیشانی ساختمان یا سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

پیشانی ساختمان

 

مزایای و ویژگی های دیگر پیشانی ساختمان

متصل کردن سازه چادری به ساختمان

به وجود آوردن یک سایبان ورودی بدون داشتن هر گونه ستونی

به کاربردن پارچه کششی با روکشی از PVC – PVDF

داشتن هم خوانی نمای ساختمان با رنگ سازه و پارچه

 

 

 

ساخت و اجرای پیشانی ساختمان

پیشانی ساختمان یا آپارتمان در واقع اصطلاحی است که پوشش کاران سقف های شیبدار برای پوشش نوار بالای ساختمان ها انتخاب کرده اند. پیشانی آپارتمان با سازه های فلزی اجرا می شوند و معمولا در زمانی که نصب نمای ساختمان تمام می شود، نوبت اجرای سازه پیشانی می باشد. بهتر است در زمان ذکر شده پیشانی اجرا و نصب شود زیرا اجرای این سازه نیازمند داربست می باشد و در صورتی که در زمان نصب شده اجرا نشود هزینه نصب مجدد داربست باید پرداخت شود، دلیل دیگر پیشنهاد ما برای اجرا در زمان یاد شده آن است که باید نمای سنگ یا کامپوزیت یا هر چیز دیگر اجرا شود و به لبه بالای ساختمان برسد سپس پیشانی نصب شود، زیرا باعث یکپارچگی و زیبایی دو چندان در نمای ساختمان می شود.

ورق طرح سفال پرچین به دلیل آنکه نصب آجری مانند دارد و طرح ریزی دارد، نمای بسیار زیبایی می تواند در پیشانی داشته باشد زیرا که پیشانی ساختمان ها در ابعاد با عرض زیاد و ارتفاع کم اجرا می شوند، استفاده از محصولاتی که طرح ریز و چینش آجری داشته باشد بسیار مهم است. بافت آجری به دلیل آن است که پس از نصب سقف نمایی یکپارچه ارائه می دهد و خطوط بین محصولات نمایان نخواهد شد.

 

شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید پیشانی ساختمان یا سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

 

 

 

برچسب ها : نمای ساختمان-سفارشنمای ساختمان-نمایساختمان کرج-پیشانیساختمان چیست؟-پیشانیساختمان-سایبانساختمان-دکرا-طرحسفال-نصبپیشانی


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN